Inspiracle.se ägs av Bellati AB och har följande affärsidé:
Vi kopplar snabbt, enkelt och på ett personligt sätt samman kunder och rådgivare genom effektiva kommunikationslösningar.
En av kanalerna för detta är Inspiracle.se, en portal med en översikt över alla rådgivare som gör sina kunskaper tillgängliga via Inspiracle.se.
Du som rådgivare via Inspiracle.se, har möjlighet att utnyttja din kärnkompetens för att ge råd till andra och öka din inkomst på din expertis.
Företaget kommer ständigt att arbeta och ge tillgång till rådgivare inom olika kompetensområden för att kunderna skall uppleva en tillfredsställande service.
Kund och rådgivande ledning för Sverige tas hand om av Bellati AB som ansvarar för tjänsten.
Kontaktinfo: Bellati AB
Epost: info@inspiracle.se
Tlf Kundeservice: 0046 8 200 065
Org.nummer: 556978-4563
Inspiracle Hjälpline
När du plötsligt behöver prata med någon.
Kontakta oss
BLI RÅDGIVARE
BLI RÅDGIVARE HOS INSPIRACLE
Har du kunskap inom samtalsterapi, coaching och ger redan idag fackliga råd inom områden som hälsa, sex och samlevnad, lag och rätt, data och internet, personlig ekonomi eller terapi?
Eller är du helt enkelt en kraftfull resurs inom EQ som du anser andra kan efterfråga? Nu kan du få nya inkomstmöjligheter genom att erbjuda din kunskap över telefon. Allt du behöver göra är att registrera dig tillsammans med din kompetens hos oss. Efter en genomgång hos oss kommer du att bli en av rådgivarna som är knutna till Inspiracle.
Vi marknadsför dig, du ger råd!
Du är inte anställd av Pregonor AB, och du som rådgivare måste vara godkänd för F-skatt.
DU KAN ETABLERA NY VERKSAMHET
ELLER UTVECKLA DITT REDAN BEFINTLIGA FÖRETAG
Inspiracle ger dig med sina lösningar en unik möjlighet att utveckla din redan befintlig affärsverksamhet. Konceptet passar dig som driver coaching, terapipraktik eller liknande verksamhet, och som önskar bredda kundkretsen och inkomsterna.
Med vår telefon kan du på ett enkelt sätt betjäna nya kunder.
EXTRAINTÄKT OCH SJÄLVSTÄNDIG ARBETSDAG!
Med våra lösningar kan du logga in dig och ta emot telefonsamtal när du själv önskar. Med en mobiltelefon och din kompetens som dina viktigaste arbetsverktyg kan du arbeta när som helst, var som helst och hur mycket du vill.
Inspiracle önskar att människor med god kompetens inom coaching kan anmäla sig, och öka sina möjligheter att erbjuda sina tjänster på ett flexibelt sätt.
VI ERBJUDER LÖSNINGAR OCH MARKNADSFÖRING – DU ERBJUDER DIN KOMPETENS
När du har registrerat dig och blivit godkänd som rådgivare kan du på ett enkelt sätt börja tjäna pengar. Vi hanterar marknadsföring, webbsida, teknologi och betalningslösningar. Du tar hand om förfrågningarna som du tar emot. Varje månad får du en avtalad provision för det arbete som du har utfört.
VILL DU BLI RÅDGIVARE?
Om du vill veta mer om dina möjligheter, vänligen kontakta oss.
Via mejl info@inspiracle.se
Whatsup 00 46 70 999 31 09
Kontakta oss för att bli rådgivare
VANLIGA FRÅGOR
Hur fungerar tjänsten?
- Ring 00 46 939-1945
- Du kopplas direkt till en rådgivare
- Få svar på dina frågor
Vad är Inspiracle?
Inspiracles affärsidé är att du som kund snabbt, enkelt och på ett personligt sätt ska kunna komma i kontakt med en rådgivare när du funderar på någonting. Vi är en hjälpline som erbjuder expertråd när du mest behöver.
Fråga vad du undrar och rådgivare kommer att göra allt de kan för att få dig att trivas med tjänsten.
Kan rådgivaren se vem jag är?
Vi har tystnadsplikt och alla telefonsamtal är anonyma. Vi följer etiska regler.
Alla telefonsamtal är anonyma för rådgivaren, vilket innebär att de inte kan se vem du är eller vilket nummer du ringer från.
Hur mycket kostar tjänsten och hur betalar jag?
249 SEK per samtal upp till 15 minuter. Ifall du vill prata mera, du kan ringa igen.
BETALINGSLINJE
Betala över telefonräkningen när du ringer 0939-1945. Maxtaxa 249 SEK per samtal. Upp till 15 minuter
Vem kan utnyttja tjänsten?
Du måste vara över 18 år för att utnyttja tjänsten. Förutom det kan vem som helst använda tjänsten när man önskar.
Vilka råd kan man få?
Man kan få råd inom oro och stresshanteringar över livsfunderingar. Du kommer då att få råd som är försvarbara att ges över telefon, och varje rådgivare kommer att arbeta för att alla kunder får maximalt ut av sitt samtal.
Vad händer om jag inte är nöjd?
Är du missnöjd med tjänsten ber vi dig att skicka in ett klagobrev inom 48 timmar. Vi kommer att behandla ditt klagomål och komma med ett svar till dig . Om du vill göra en reklamation var vänlig sänd en e-post till info@inspiracle med titelmarkering klagomål.
ALLMÄNNA VILLKOR
TJÄNSTEN
1.1 Bellati AB, org.nr 556978-4563 (”Inspiracle”) marknadsför genom webbplatsen www.inspiracle.se (”Webbplatsen”) och förmedlar via telefonnummer 0939-1945 (”Telefonlinjen”) kontakt med rådgivare inom olika områden (”Rådgivare”).
1.2. Genom att besöka Webbplatsen och/eller använda Telefonlinjen accepterar Du dessa allmänna villkor för Webbplatsen och Telefonlinjen (”Villkoren”) och ingår således ett avtal med Inspiracle i enlighet med vad som anges i detta dokument.
1.3. Inspiracle ansvarar för Webbplatsen varigenom Rådgivarna marknadsförs och för förmedling och betalning av telefonsamtal via Telefonlinjen. Innehållet på Webbplatsen är ett led i Rådgivarnas marknadsföring och får inte uppfattas som rådgivning. Rådgivarna är självständiga aktörer och Pregonor ansvarar inte på något sätt för deras rådgivning eller tjänster i övrigt.
1.4. För att kunna använda Telefonlinjen eller Pregonors tjänster i övrigt måste Du ha fyllt 18 år. Undantag kan göras av Inspiracle i särskilda fall och då i enlighet med bestämmelserna i föräldrabalken.
1.5. Inspiracle förbehåller sig rätten att neka dig att använda Telefonlinjen. Detta kan exempelvis ske om Du har uppgivit felaktiga personuppgifter eller har betalningsanmärkningar.
2. RÅDGIVNINGENS KVALITET
2.1. Inspiracle eftersträvar att förmedla Rådgivare av hög kvalitet. Inspiracle vill dock understryka att inte alla frågor och problem är lämpliga för svar via Inspiracles Telefonlösning och friskriver sig från allt ansvar kring kvalitén på Rådgivarnas rådgivning och tjänster i övrigt. Om Rådgivarens svar inte är tillräckliga rekommenderar vi dig att söka dig vidare.
2.2. Vid misstanke om hälsoproblem ska alltid lämplig vårdmottagning kontaktas. Rådgivarnas råd och bedömningar ska aldrig användas som utgångspunkt för att ställa diagnoser eller avgöra val av behandling. Vid akuta nödsituationer, såsom vid fara för liv och hälsa, ska Du ringa nödnumret 112.
2.3. Rådgivarna ansvarar själva, som självständiga aktörer, för att deras verksamheter uppfyller tillämpliga lagkrav.
3. INTEGRITET
3.1. Inspiracle kan i samband med att Du besöker Webbplatsen, använder Telefonlinjen eller i övrigt kontaktar Inspiracle komma att behandla dina personuppgifter. För mer information kring vår personuppgiftsbehandling hänvisas till vår Integritetspolicy för kunder.
3.2. Du har möjlighet att vara anonym i förhållande till Rådgivaren. Rådgivaren ser inte ditt telefonnummer när Du använder Telefonlinjen och Inspiracle delar inte heller i övrigt dina personuppgifter med Rådgivaren utan ditt samtycke. Rådgivaren är ensamt personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som Du väljer att ge till Rådgivaren.
4. PRIS OCH BETALNING
4.1. Vid användning Telefonlinjen gäller de priser som anges på Webbplatsen . Priserna anges i svenska kronor och är inklusive moms. Taxeringen startar när samtalet med Rådgivaren startar och samtalsminuterna räknas sedan samman av Inspiracle.
4.2. Du kan betala på de sätt som anges på Webbplatsen.
5. ANSVARsBEFRIELSE
5.1. Inspiracle ansvarar inte på något sätt för Rådgivarnas rådgivning (eller uteblivna rådgivning) eller tjänster i övrigt.
5.2. Inspiracle är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra sina förpliktelser, om underlåtenheten beror på omständighet som ligger utanför Inspiracles kontroll och som Inspiracle inte förutsett eller tagit i beräkning, t.ex. tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser, otillgängliga Rådgivare, ändrad myndighetsbestämmelse, eldsvåda, avbrott i allmänna kommunikationer eller liknande omständighet.
6. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER
Webbplatsen och dess innehåll ägs av Inspiracle eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Inspiracle.
7. OGILTIGHET
Skulle någon bestämmelse i Villkoren vara ogiltig, ska detta inte innebära att Villkoren eller bestämmelsen i sin helhet är ogiltig. I stället ska Villkoren eller bestämmelsen justeras, så långt det är möjligt, för att ge effekt åt Villkorens andemening.
8. FRÅGOR OCH KLAGOMÅL
8.1. Om Du vill ha mer information eller har frågor är Du alltid välkommen att kontakta Inspiracle. Våra kontaktuppgifter finns på Webbplatsen.
8.2. Om Du av någon anledning är missnöjd med Pregonor eller de Rådgivare som Pregonor förmedlar är Du alltid välkommen att kontakta Pregonors kundtjänst via klagomålsformuläret via mejl info@inspiracle.se
8.3. Inspiracle eftersträvar att förmedla Rådgivare av hög kvalitet. Om Inspiracle av någon anledning anser att Rådgivare inte uppfyller Pregonors krav kan Pregonor komma att avbryta marknadsföringen och förmedlingen av denne.
9. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST
9.1. Svensk lag ska tillämpas på Villkoren och avtalet i övrigt mellan dig och Inspiracle.
9.2. Tvister ska i första hand lösas i samförstånd genom diskussion med Inspiracles kundtjänst via mejl eller telefon.
9.3. Om tvist inte kan lösas i samförstånd med Inspiracles kundtjänst, kan Du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”), som kan pröva ditt ärende utan kostnad. Du hittar mer information om ARN på www.arn.se.
9.4. I sista hand ska tvisten lösas av svensk allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans.
10. ÄNDRINGAR
Inspiracle förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor. Uppdaterade Villkor publiceras löpande på Webbplatsen. De uppdaterade Villkoren gäller från det att Du har accepterat dessa genom att besöka Webbplatsen eller använda Telefonlinjen, eller, i tillämpliga fall, trettio dagar efter det att Inspiracle informerat dig om de uppdaterade Villkoren. Inspiracle rekommenderar dig att regelbundet hålla dig uppdaterad om Villkoren på Webbplatsen.
ETISKAREGLER
Personskydd
INTEGRITETSPOLICY FÖR KUNDER
Enligt Dataskyddsförordningen, eller GDPR, har du rättigheter gällande dina personuppgifter. Vi på Bellati AB / Inspiracle värnar om dina rättigheter och beskriver nedan hur vi behandlar dina personuppgifter.
Vem är personuppgiftsansvarig?
Bellati AB, org.nr 556978-4563 ansvarar för behandlingen av de personuppgifter du lämnar till Bellati AB.
Om du vill ha information, har frågor kring eller är missnöjd med Inspiracles behandling av dina personuppgifter är du alltid välkommen att kontakta Inspiracle.
Ändamål och rättslig grund för personuppgiftsbehandlingen
Avtal
När du blir kund hos inspiracle.se (Bellati AB) ingår du ett avtal med oss. Inför och samband med detta registreras vissa personuppgifter om dig, såsom ditt telefonnummer, operatör och samtalstid med rådgivaren. Uppgifterna sparas i syfte att kunna bedöma om Bellati vill ingå avtal med dig och, om avtal ingås, fullgöra avtalet genom att förmedla rådgivare till dig och ta betalt för tjänsten samt utföra ekonomisk uppföljning. Den rättsliga grunden för behandlingen är att den är nödvändig för att fullgöra avtalet med dig som kund eller för att vidta åtgärder på begäran av dig som kund innan ett sådant avtal ingås. Du är inte skyldig att lämna nämnda personuppgifter, men om du inte lämnar personuppgifterna kan vi inte ingå avtal med dig.
Kontakt
Om du kontaktar oss via vår hemsida eller genom e-post kommer Inspiracle att behandla de personuppgifter du skickar till oss, såsom ditt namn och din e-postadress, för att kommunicera med dig och på annat sätt hantera dina frågor och önskemål. Den rättliga grunden för denna behandlingen är att den är nödvändig för att möta ditt och Inspiracles berättigade intresse av kontakt och hantering av ditt ärende.
Rättslig förpliktelse
Inspiracle kan även komma att behandla dina personuppgifter i syfte att kunna fullgöra företagets skyldigheter enligt lag, exempelvis avseende bokföring och skatt. Den rättsliga grunden för denna behandlingen är att den är nödvändig för att fullgöra Inspiracles rättsliga förpliktelser.
Vilka kommer ta del av dina personuppgifter?
Inspiracle kan vidare dela dina personuppgifter med myndigheter om sådan behandling är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse som åvilar Inspiracle. Myndigheten är då personuppgiftsansvarig och ansvarar för dess behandling av dina personuppgifter.
Inspiracle överför inte dina personuppgifter till rådgivare. Om du som kund ger personuppgifter till en rådgivare är rådgivaren ensamt personuppgiftsansvarig för sin behandling av dina personuppgifter.
Hur länge sparas personuppgifterna?
Personuppgifterna sparas under avtalets löptid och raderas därefter inom två år, förutsatt att alla ekonomiska mellanhavanden är uppklarade. Om Inspiracle väljer att inte ingå avtal med dig raderas dina uppgifter inom ett halvår från beslutet. Vi kan på din begäran ta bort alla uppgifter om dig inom 48 timmar, förutsatt att alla ekonomiska mellanhavanden är uppklarade. E-mail/sms/web schema som saknar anknytning till köpeavtal kommer att raderas inom ett halvår. Ovanstående gäller under förutsättning att Inspiracle inte har en rättslig förpliktelse att spara uppgifterna längre.
Vilka rättigheter har du som registrerad?
Du som kund har rätt att av Inspiracle begära tillgång till och rättelse eller radering av dina personuppgifter. Du kan också begära begränsning av eller invända mot behandlingen av uppgifterna som rör dig. Du har också rätt att begära att få överföra dina personuppgifter från Inspiracle till dig själv eller till en annan personuppgiftsansvarig. Dina rättigheter är förenade med vissa villkor enligt GDPR.
Du har alltid rätt att inge klagomål till Datainspektionen eller motsvarande tillsynsmyndighet!
Det är Datainspektionen som är ansvarig myndighet för tillsyn enligt dataskyddslagstiftningen. Du kan vända dig till dem om du anser att dina personuppgifter behandlats felaktigt.
Ändringar i denna personuppgiftspolicy
Inspiracle kan från tid till annan göra ändringar i denna policy och kommer i så fall att underrätta sina kunder om detta genom uppdatering på Pregonors hemsida.
Ansvarlig: Isabel Lopez, VD Bellati AB
Mail: isabel@inspiracle.se
KONTAKTA OSS
Företagsinformation:
Inspiracle.se ägs av Bellati AB och har följande affärsidé:
Hjälpline, när du plötsligt behöver prata med någon
En av kanalerna för detta är Inspiracle.se, en portal med en översikt över alla rådgivare som gör sina kunskaper tillgängliga via Inspiracle
Du som rådgivare via Inspiracle har möjlighet att utnyttja din kärnkompetens för att ge råd till andra och öka din inkomst på din expertis.
Företaget kommer ständigt att arbeta och ge tillgång till rådgivare inom olika kompetensområden.
Kund och rådgivande ledning för Sverige tas hand om av Bellati AB som ansvarar för tjänsten.
Kontaktinfo: Bellati AB / Inspiracle
Epost: info@inspiracle.se
Tlf Kundeservice: 0046 8 200 065
Org.nummer: 556978-4563